GALETES BRETONES DE XOCOLATA



Sóc fan de les galetes de mantega, són una de les meves perdicions!
No fa gaire, Pinterest em va suggerir un pin que em va enamorar a primera vista. Ràpidament el vaig col·locar a la meva carpeta de receptes pendents i la veritat és que m'hi he posat de seguida al tema...

He seguit la recepta gairebé al peu de la lletra, només hi ha petites modificacions. En el meu cas hi ha una mica més de farina i he substituït la xocolata negra de fondre per xocolata amb llet. Així teniu l'opció de triar la que més us convingui. Aquí us deixo l'enllaç al bloc original.

I aquí la meva versió:
(tot i ser molt antiestètiques per la poca quantitat de farina, són realment bones)


Ingredients:
15 g de xocolata per fondre (podeu utilitzar amb llet o negre en funció dels vostres gustos)
2 cullerades de xocolata en pols sense sucre
250 g de mantega a temperatura ambient
200 g de farina
50 g d'ametlla mòlta
150 g de sucre (podeu utilitzar glass o passar el sucre normal pel turmix)
3 rovells d'ou
1 polsim de sal
1 ou batut amb una mica de llet per pintar les galetes

Preparació:
Barrejar la farina amb la xocolata en pols, la sal i l'ametlla mòlta i reservar.
Desfer al bany Maria la xocolata de fondre i reservar amb un punt d'escalfor perquè no solidifiqui de nou. (Al ser tan poca quantitat es desfà molt ràpid, però es refreda igual de ràpid!)

Mentrestant batre la mantega juntament amb el sucre fins a obtenir una massa suau. Afegir els rovells a poc a poc mentre seguim batent. Després abocar la xocolata desfeta i tornar a batre.
Abocar la barreja de la farina a cullerades fins que tots els ingredients estiguin ben integrats.
Deixar reposar aquesta massa a la nevera un mínim de dues hores tapada amb film.

Un cop tenim la massa ben freda per poder-la treballar, escalfarem el forn a 150ºC.
Estirar la massa fins a obtenir un gruix de 1,5cm aprox. (Com és una massa molt tova, jo l'he treballat en porcions i no tota de cop)
Tallar amb un motllo metàl·lic i col·locar dins d'un motllo de magdalenes que prèviament haurem engreixat.
Pintar les galetes amb l'ou batut amb llet i coure uns 25-30 minuts. Retirar del motllo amb molta cura perquè seran molt tendres i seguir coent uns 8-10 minuts més.
Retirar del forn i deixar refredar del tot.



Comentaris

Entrades populars